fredag, april 16, 2010

Torsdagen i korta drag.

I torsdags morse fick jag veta att jag inte fick åka hem på grund av det där tramset på Island och hade några timmar senare blivit tilldelad en hemresa nästa onsdag istället. Efter att ha packat och låst om lägenheten som vi hyrt i Park Slope tog Johannes och jag en brunch på Dizzy's och åkte därefter till Greenpoint, lämnade våra väskor hos Aron och Kendra och satte oss på Café Grumpy med datorerna några timmar. Jag letade hotell och bokade en natt på The Jane i West Village, så framåt sextiden åkte vi och dumpade mina grejer där innan vi tog oss tillbaka och åt polsk middag med Aron, Kendra, Kendras bror Adley, hans tjej och svenska Olga och Johan. Sedan tog vi en taxi till White Slab Palace på Lower East Side där det var svensk filmfest. Messade Erik Sandström för att kolla om man skulle mötas upp någonstans och i samma sekund som det gått iväg klev han av en ren slump in genom dörren just precis där jag råkade befinna mig. Av alla ställen i New York. Kanske det bisarraste på länge. Åkte strax därefter vidare med Fibes, Oh Fibes:arna till en födelsedagsfest på Black & White i East Village. Träffade Martin Benninge för första gången. Trevlig människa. Sedan hem till 50 sq. ft-rummet följt av sömn.

Johannes, Kendra, jag och Aron på Café Grumpy.

Inga kommentarer: