torsdag, april 01, 2010

40° 43′ N, 74° 00´ W

I förregår när jag lyfte blicken från datorn och såg ut genom köksfönstret kände jag att vafan och bokade en resa till New York – hittade förvånansvärt nog ett direktflyg med Continental för 4 300 kr redan nästa fredag. Så less på den här patetiska ursäkten till vår som vi förärats här, föredrar de ca 20˚C som NYC väntas få i början av april. Över tre år sedan jag var där senast, då var det januari och svinkallt, en kyla som liksom var mer bitande och genomträngande än jag upplevt här hemma utan att själva gradantalet var särskilt dramatiskt.

Har nu styrt upp möten dels med en av mina favoritfotografer, Bruce Gilden, som jag hinner haffa innan han drar iväg på jobbresa den 14 april och så med Sophie Auster – sångerska, skådespelerska och dotter till Paul Auster och Siri Hustvedt. Men jag ska försöka klämma in ytterligare två, tre jobb... Skulle vara kul om man lyckades få till något med Greta Gerwig som jag verkligen gillade i Noah Baumbachs nya "Greenberg" med Ben Stiller. Filmen har Sverigepremiär i slutet av maj så det skulle ju vara finfint tajmat med tidningarna här.

Annars ser jag mest fram emot att sitta på olika diners och glo på folk.

Inga kommentarer: