fredag, juni 15, 2007

Stoppa pressarna.

Resumé toppar idag med "Volvoverkstad gör memoryspel på anställda":

CMS Group vill berätta mer om företaget till sina kunder. I en ny kampanj skickar de ut memoryspel med bilder på sina servicetekniker till ett hundratal företag.

Spelet som går under titeln ”service man minns” skickas just nu ut till 300 företag och deras vagnparksansvariga. Bakom kampanjen står den auktoriserade Volvoverkstaden CMS Group i samarbete med gerillabyrån Miami, som kreerat och producerat själva spelet.

Toni Larsson, vd på CMS Group, berättar om kampanjen:
– Våra konkurrenter har valt att låta vd:n eller någon annan direktör vara ansiktet utåt, mot kunden. Men vi tycker att det är våra tekniker som bör synas och tala till mottagaren, eftersom de kommer att stå för kontakten.

Lådorna som skickas ut innehåller ett antal spelbrickor och på flertalet finns CMS Groups servicetekniker avbildade. Kampanjen ska bland annat berätta om företagets koncept "Personlig servicetekniker" som innebär att varje kund får sin egen tekniker som diagnostiserar, servar och följer upp varje servicebesök. Idén att inte porträttera vd:n utan endast de tekniker som faktiskt talar med kunderna kom från Miami.

Hur reagerade CMS när ni la fram idén?
– Det var inte speciellt svårt att sälja in till kunden. Man kan säga att vi har en gemensam värdegrund, säger Fredrik Olsson, projektledare och kreatör på Miami.


Artikeln är skriven av Linda Fagerlind och alltsammans får mig att tänka på journalisten som ringde Henrik Schyffert för att fråga om hans favoritfärg och fick till svar "Var det här vad du drömde om på JMK?"

Inga kommentarer: