torsdag, maj 25, 2006

Superhögt & jättenära.

Hemma igen efter fyra dagar i Montuïri. Lyckligtvis applåderades det inte när vi landade på Arlanda (vilket man gjorde på vägen ner till Palma, trodde inte att sådant förekom på riktigt). Och så slapp jag Jabba The Hut som stolsgranne på tillbakavägen. Han och hans lilla nedtryckta hustru hamnade bakom mig först, men eftersom det var fria platser bytte jag snabbt.
Läste ut Jonathan Safran Foers "Extremely Loud & Incredibly Close" som jag köpte till resan. Den började så bra, men jag hade stora problem med brevdelen. Dels förstod man inte vem som var avsändaren, dels blev man aldrig riktigt engagerad (förmodligen för att man inte visste vem som var avsändaren av breven...). Och så den där Paul Austerliga låsjakten i N.Y... Nä, "EL&IC" var som livet – fantastisk inledning, men sedan flackt utför.
Kan även tipsa om ett par filmer som man bör/inte bör se och som jag recenserar i Nöjesguidens juninummer: Da Vinci-koden, Rock School, Den Ryska Grevinnan och Kebab Connection. Lite otippat skriver jag även om fotbollshistoria (VERKLIGEN historia)+regler och har träffat en dammsugartokig Tomas Brolin.

Inga kommentarer: