söndag, maj 14, 2006

Favorit i repris: Små religiösa kex

Jag passerade nyligen Muffin Co och drog mig till minnes en liten artikel jag skrev om stället för snart sex år sedan:

För ganska precis ett år sedan skrev vi om Muffin Co och deras affärsidé: Muffins med mat i. En idé som inte smakade speciellt gott. För att få reda på om de omprofilerat sig pratade vi med Camilla som svarade snällt.
Har ni fortfarande mat i era muffins?
– Javisst!
Vilka är populärast?
– Getost och rödlök kanske.
Har ni kvar era purjomuffins?
– Jadå, det har vi.
Jag har några förslag på nya fyllningar som jag skulle vilja testa på dig. Den första är thaikyckling.
– Ja, den kanske skulle funka med broccoli.
Kåldolmar?
– Jag tror inte det.
Blodpudding?
– Nej, det gör sig nog inget vidare.
Havrefras?
– Ja, det tror jag skulle bli bra.
Oblater?
– Vad är det?
Små religiösa kex.
– Svårt att säga…
Matjessill?
– Tveksamt.
Är fisk generellt en osäker ingrediens i muffins?
– Ja, jag tror det.
C60-kassetter?
– Det är nog bäst att du pratar med vår chef, Cheryl.
Men havrefras skulle fungera?
– Det tror jag, ja.

1 kommentar:

Robin H sa...

Ha ha! Oblater - små religiösa kex. Det ska jag försöka komma ihåg!