lördag, april 08, 2006
Analyze this...
Läste att Martin Skinner, en engelsk psykolog, har analyserat vilka faktorer som påverkar våra val av mobilsignal. Skinner har efter månader av forskande bl a kommit fram till följande häpnadsväckande slutsatser:
*Den som har en signatur från sitt favoritsportprogram är en sportgalning.
*Den som har en skämtsignal är ”en kul typ”.
*Den som har ledmotivet till ”Mission Impossible” gillar film.
*Den som har en aktuell hitlåt är oftast lite yngre.
*Den som har den signal som var färdiginställd vid köp kan inte ett skit om mobiler.
Ja, tänk vad man kan utläsa av en person från de mest triviala beteenden. Som att den som har på högsta värmen på spisen tycker om när maten är extremt vällagad. Folk som inte låser ytterdörren om sig är mindre oroliga för inbrott. De som spelar in TV-program vill se på det vid ett senare tillfälle. Personer som matar fiskarna vill att de lever åtminstone ytterligare en dag. En som öppnar sovrumsfönstret tycker om frisk luft framför gammal, instängd. Folk som sätter på kaffebryggaren känner att ”Nu skulle det smaka gott med en kopp”.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar