måndag, maj 10, 2010

Man i tights.

Började dagen med en rask promenad på knappa två kilometer till Rigoletto för att se Ridley Scotts Robin Hood. Summering: Max von Sydow pratade som Yoda, ni vet med de där harklingarna efter varje klokhet. Jag såg inte att William Hurt var William Hurt förrän två timmar in i filmen, trots hans omåttliga karisma. Men det jag inte kunde släppa var det här med ridningen. Det var mycket folk till häst och visst har jag sett folk rida förr, men jag kunde ändå inte sluta tänka på det konstiga med hela grejen. Att man hoppar upp och sätter sig på ett djur som sedan springer iväg medan man håller sig kvar på dess rygg. Som om det var den naturligaste sak i världen. Det är det nämligen inte.

Sedan gick jag hem för att skriva klart ett s.k. humorjobb samt gav mig på Alain de Bottons The Art of Travel som stått i hyllan några år och som jag äntligen fått skäl att läsa. Tänk att det ska krävas en fakturerbar bevekelsegrund till vissa saker. Min självdisciplin är uppenbarligen ej på topp.

Inga kommentarer: