torsdag, februari 12, 2009

Tre indikationer på att Joaquin Phoenix är en mångfacetterad lirare.


I november uppmärksammade jag under den sedvanligt götlaborska rubriken "Joaquin har fått (k)nog av Hollywood" att han meddelat världen sitt beslut att lägga skådespelandet på hyllan för gott – genom att skriva "Tack och hej leverpastej" (På engelska: "Good" och "bye!") över sina knogar. Jag såg framför mig hur han suttit där och plitat strax innan premiären för sin film Two lovers, räknat knogar så att han varit säker på att bokstäverna räcker, hållt upp de knutna händerna mot sig och nickat nöjt åt resultatet.

Snart snubblade jag på det här klippet där både John Belushi-imitationen och den alternativa stavningen av det egna förnamnet överraskade:



Och så nu, slutligen, har någon lyckats fånga Jockes hiphopdebut med mobilkamera:



Nej, jag har ingen analys att erbjuda, ville mest bara peka på ytterligare en skådis som "gjort en Stormare" (apropå ingenting, varför hänvisar utan undantag alla musiker som hävdar att de utvecklats sedan senaste albumet att de "gått mot ett mer souligt sound"?) Jag kanske återkommer med en phoenixanalys, men just idag har jag fullt upp med att fylla olika typer av näsdukar, servetter och gamla SvD-helgbilagor med snor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:D

Jag hoppas för övrigt att du lagt märke till att del 6 & 7 av Malax-tv kommit ut, apropå Youtube.

http://privat.bahnhof.se/wb250930/slltv/index.html

Hannes Dükler sa...

Är det sant? Tack! Är det månne du som ligger bakom redigeringen?

Anonym sa...

I wish.

Däremot hittade jag dit genom den här bloggens nöjesguidentvilling, så jag tänkte att jag lika gärna kunde ge igen med samma mynt.